Iskolás vagyok!

Tanulási coaching - Korrepetálás - Relax Műhely 

"Nem minden gyereknek megy könnyen a tanulás. De minden gyerek képes fejlődni, 

ha megfelelő támogatást kap."

TANULÁSI COACHING 

Az egyéni vagy csoportos tanulási coaching során, a gyermek megtanul hatékonyabban tanulni, miközben fejlesztjük az elmaradt részképességeket, segítünk önmagára rátalálni, jobban érteni és emlékezni, hogy magabiztosabbá váljon.

Miben más ez, mint a korrepetálás?

A tanulási nehézségek gyakran nem tudáshiányból, hanem önbizalomhiányból, szorongásból vagy elakadásokból erednek. Ezeken az alkalmakon:

– Feltérképezzük, hol vannak az elakadások (pl. figyelem, memória, szorongás)
– Egyénre szabott fejlesztő feladatokkal és stratégiákkal erősítjük a tanulási alapképességeket
Tanulási technikák segítségével megtanuljuk, hogyan lehet "jól tanulni" – nem többet, hanem okosabban
– Visszahozzuk a sikerélményt és az örömöt a tanulásba és a mindennapokba

Kinek való?

Alsós és kiskamasz gyerekeknek, akik:

• bizonytalanok a tanulásban

• gyakran "leblokkolnak"

• nehezen oldanak meg bizonyos feladatokat

• elveszettnek érzik magukat

• vagy egyszerűen csak szükségük van egy támogató, kívülálló segítőre 

A foglalkozásokhoz egyénileg vagy csoportos formában lehet csatlakozni. A csoportos alkalmak életkor szerint szerveződnek, a feladatok mindig az adott gyerekek szükségleteire épülnek.

A képzés tartalma:

  • belső motiváció kialakulását/fejlesztését célzó gyakorlatok
  • problémamegoldás, társas élet és együttműködés
  • tanulási stílus meghatározása
  • tanulási sorrend, helyes tanulási technika kialakítása
  • tanulási napló vezetése
  • tanulási térkép megismerése
  • célkitűzések meghatározása
  • alapvető készségek feltárása (kommunikáció, információ kezelés
  • figyelem, memória és koncentrációfejlesztés
  • értő gondolkodásfejlesztés
  • szövegértési stratégiák
  • stresszmenedzsment
  • időgazdálkodás és tanulási tervezés
  • memóriafejlesztési gyakorlatok
  • gondolattérkép alkalmazása
  • agyféltekék összehangolása
  • hatékony olvasási rendszer gyakorlata
  • tanulási térkép
  • saját teljesítményértékelés
  • relaxációs technikák
  • légző gyakorlatok
  • helyes testtartás kialakítása 
  • önbizalom fejlesztés 

  • KORREPETÁLÁS - FELZÁRKÓZTATÁS 

    Korrepetálás és felzárkóztatás kisiskolásoknak – játékosan, egészben, élménnyel Nem csak gyakorlás, hanem igazi fejlődés – testben, lélekben és gondolkodásban.

    Sok gyerek matekból ügyes, de nehezen ért szöveget. Mások szépen olvasnak, de egy szöveges feladat már gondot okoz. Megint mások egyszerűen elvesznek a sok tantárgy közöttA figyelem, a testtartás, a ceruzafogás, a mozgás, a légzés, a szövegértés és a logika — mind összefügg. Ezért nálunk a fejlesztés is összekapcsolódik

     A foglalkozásokon a magyar és matek feladatok természetesen fonódnak össze: olvasunk, írunk, számolunk, gondolkodunk és közben mozgunk, éneklünk, légzünk, érzékelünkEz a tantárgyközi megközelítés segít, hogy a gyerek ne csak "tanuljon", hanem megértse, összekösse és átélje a tudást.

    🌿 Mit fejlesztünk?

    • Logikus gondolkodás és szókincs
    • Figyelem, fókusz és önszabályozás
    • Finommotorika, ceruzafogás, testtudat
    • Olvasás–szövegértés–logikai gondolkodás
    • Kapcsolódás, önbizalom és tanulási kedv
    • Olvasás, írás, számolás, szövegértés



    Módszerem alapja:

    A gyerekek testtartás- és légzőgyakorlatokkal hangolódnak, mozgásos és játékos eszközökkel tanulják meg a betűket, számokat és fogalmakat, miközben minden érzékszervüket bevonjuk.

    Nem külön-külön erősítünk, hanem egészben fejlesztünkmert a gyerek is egész: test, lélek és figyelem együtt.

    Egy-egy foglalkozáson lehet olvasás, számolás, természetes megfigyelés, dal vagy rajzos feladat is — mindig az adott gyerekcsoport igényeire szabva

    💛 Cél:
    a gyerek
    sikerélménnyel tanuljon, szeresse a feladatokat, és magabiztosabban, nyugodtabban vegye az iskolai kihívásokat.

    A foglalkozásokhoz egyénileg vagy csoportos formában lehet csatlakozniA csoportos alkalmak életkor szerint szerveződnek, a feladatok mindig az adott gyerekek szükségleteire épülnek.


    TANULÁSI KÉPESSÉGFELMÉRÉS

    🪴– hogy időben észrevegyük, amire érdemes odafigyelni.

    A részképességek korai feltérképezése segít abban, hogy a gyermek megkapja a számára szükséges támogatást – még mielőtt a kudarcélmények befolyásolnák az önbizalmát vagy a tanuláshoz való viszonyát.

    Kinek ajánlott?

    • Nagycsoportos óvodásoknak, iskolakezdés előtt

    • Alsó tagozatos gyerekeknek (1–4. osztály)

    • Ha a szülő vagy pedagógus bizonytalan valamiben (pl. figyelem, beszéd, mozgás, gondolkodás terén)

    Mit vizsgálunk?
    Figyelem, emlékezet, beszédértés, gondolkodás, téri tájékozódás, finommotorika, grafomotorika és tanulási (elő)feltételek.

    Hogyan zajlik?
    Játékos, életkornak megfelelő feladatokkal – egyéni helyzetben, kb. 60 perc alatt.
    A végén
    pedagógiai visszajelzést adok a gyermek tanulási profiljáról, és személyre szabott fejlesztési javaslatot készítek, amely segíti a továbblépést. 

    💡 Miért fontos?
    A gyerekek fejlődése nem egyforma. A korai felismerés lehetőséget ad arra, hogy az erősségeikre építve segítsük őket magabiztossá válni – mielőtt a nehézségből kudarc lenne.


    RELAX MŰHELY 

    – ahol a test és a figyelem is megpihen.

    A Relax Műhely egy olyan támogató tér, ahol a gyerekek megtanulnak lelassulni, megnyugodni és újra kapcsolódni önmagukhoz.
    A foglalkozások
    célja az idegrendszer szabályozása, a figyelem és önszabályozás fejlesztése, valamint a stressz oldása – játékos, élményalapú módon.

     Mit csinálunk? 

    A gyerekek mozgásos, légző, vizualizációs és érzékszervi gyakorlatokon keresztül tapasztalják meg, hogyan tudnak

    • lecsendesedni,

    • megnyugodni,

    • és visszanyerni a fókuszukat.

    Kinek ajánlom:

    A Relax Műhelyt olyan kisiskolásoknak ajánlom, akiknek jól jön egy biztonságos, elfogadó tér, ahol megtanulhatnak lelassulni, ellazulni és jobban figyelni önmagukraOlyan gyerekeknek, akiknek a mindennapokban sok az inger, a teljesítményelvárás vagy a feszültség, és szükségük van egy helyre, ahol megpihenhetnek.

    Különösen ajánlott, ha a gyermek:

    • nehezen kapcsol ki, állandóan mozgásban van vagy "pörög",

    • figyelme könnyen elkalandozik, nehezebben koncentrál,

    • sokat aggódik, érzékeny vagy gyorsan túlterhelődik,

    • hajlamos a túlzott megfelelésre, szorongásra,

    • gyakran fáradt, ingerlékeny vagy visszahúzódó,

    • túl sok a napi feladata (iskola, különórák, edzés),

    • vagy egyszerűen jól esne neki egy nyugodt, feltöltő óra, ahol a teste-lelke is pihenhet.

     Kinek még?
    Azoknak a gyerekeknek is, akik amúgy
    kiegyensúlyozottak, jól teljesítenek, de szeretnéd, hogy

    • tudatosabban kezeljék az érzéseiket,

    • megtanulják levezetni a feszültséget,

    • és megőrizzék a tanuláshoz és önbizalomhoz szükséges belső egyensúlyukat.

    🪴 A Relax Műhelyben fejlesztjük:

    • figyelem és fókusz

    • érzelemszabályozás

    • testtudat és mozgáskoordináció

    • stresszkezelés és önnyugtatás

    • belső egyensúly és magabiztosság

    A csoportos alkalmak életkor szerint szerveződnek, a gyakorlatok mindig az adott gyerekek szükségleteire épülnek.

    1. csoport:  6-8 éves (1–2. osztályos) 

    2. csoport: 8–10 év (3–4. osztályos) 

    💛 Cél:
    hogy a gyerek megtanulja felismerni, mire van szüksége a nyugalomhoz, és
    tudatos eszközöket kapjon a mindennapi stresszhelyzetek kezelésére.

    A pontos időpontok előzetes egyeztetés alapján kerülnek meghatározásra, igényekhez igazítva.