Iskolás vagyok!
Tanulási coaching - Korrepetálás - Relax Műhely

"Nem minden gyereknek megy könnyen a tanulás. De minden gyerek képes fejlődni,
ha megfelelő támogatást kap."
TANULÁSI COACHING
Az egyéni vagy csoportos tanulási coaching során, a gyermek megtanul hatékonyabban tanulni, miközben fejlesztjük az elmaradt részképességeket, segítünk önmagára rátalálni, jobban érteni és emlékezni, hogy magabiztosabbá váljon.
Miben más ez, mint a korrepetálás?
A tanulási nehézségek gyakran nem tudáshiányból, hanem önbizalomhiányból, szorongásból vagy elakadásokból erednek. Ezeken az alkalmakon:
– Feltérképezzük, hol vannak az elakadások (pl. figyelem, memória, szorongás)
– Egyénre szabott fejlesztő feladatokkal és stratégiákkal erősítjük a tanulási alapképességeket
– Tanulási technikák segítségével megtanuljuk, hogyan lehet "jól tanulni" – nem többet, hanem okosabban
– Visszahozzuk a sikerélményt és az örömöt a tanulásba és a mindennapokba
Kinek való?
Alsós és kiskamasz gyerekeknek, akik:
• bizonytalanok a tanulásban
• gyakran "leblokkolnak"
• nehezen oldanak meg bizonyos feladatokat
• elveszettnek érzik magukat
• vagy egyszerűen csak szükségük van egy támogató, kívülálló segítőre
A foglalkozásokhoz egyénileg vagy csoportos formában lehet csatlakozni. A csoportos alkalmak életkor szerint szerveződnek, a feladatok mindig az adott gyerekek szükségleteire épülnek.

A képzés tartalma:
KORREPETÁLÁS - FELZÁRKÓZTATÁS
Korrepetálás és felzárkóztatás kisiskolásoknak – játékosan, egészben, élménnyel ✨ Nem csak gyakorlás, hanem igazi fejlődés – testben, lélekben és gondolkodásban.
Sok gyerek matekból ügyes, de nehezen ért szöveget. Mások szépen olvasnak, de egy szöveges feladat már gondot okoz. Megint mások egyszerűen elvesznek a sok tantárgy között. A figyelem, a testtartás, a ceruzafogás, a mozgás, a légzés, a szövegértés és a logika — mind összefügg. Ezért nálunk a fejlesztés is összekapcsolódik.
A foglalkozásokon a magyar és matek feladatok természetesen fonódnak össze: olvasunk, írunk, számolunk, gondolkodunk és közben mozgunk, éneklünk, légzünk, érzékelünk. Ez a tantárgyközi megközelítés segít, hogy a gyerek ne csak "tanuljon", hanem megértse, összekösse és átélje a tudást.
🌿 Mit fejlesztünk?

- Logikus gondolkodás és szókincs
- Figyelem, fókusz és önszabályozás
- Finommotorika, ceruzafogás, testtudat
- Olvasás–szövegértés–logikai gondolkodás
- Kapcsolódás, önbizalom és tanulási kedv
- Olvasás, írás, számolás, szövegértés
Módszerem alapja:
A gyerekek testtartás- és légzőgyakorlatokkal hangolódnak, mozgásos és játékos eszközökkel tanulják meg a betűket, számokat és fogalmakat, miközben minden érzékszervüket bevonjuk.
Nem külön-külön erősítünk, hanem egészben fejlesztünk –mert a gyerek is egész: test, lélek és figyelem együtt.
Egy-egy foglalkozáson lehet olvasás, számolás, természetes megfigyelés, dal vagy rajzos feladat is — mindig az adott gyerekcsoport igényeire szabva.
💛 Cél:
a gyerek sikerélménnyel tanuljon, szeresse a feladatokat, és magabiztosabban, nyugodtabban vegye az iskolai kihívásokat.
A foglalkozásokhoz egyénileg vagy csoportos formában lehet csatlakozni. A csoportos alkalmak életkor szerint szerveződnek, a feladatok mindig az adott gyerekek szükségleteire épülnek.
TANULÁSI KÉPESSÉGFELMÉRÉS
🪴– hogy időben észrevegyük, amire érdemes odafigyelni.
A részképességek korai feltérképezése segít abban, hogy a gyermek megkapja a számára szükséges támogatást – még mielőtt a kudarcélmények befolyásolnák az önbizalmát vagy a tanuláshoz való viszonyát.
Kinek ajánlott?
-
Nagycsoportos óvodásoknak, iskolakezdés előtt
-
Alsó tagozatos gyerekeknek (1–4. osztály)
-
Ha a szülő vagy pedagógus bizonytalan valamiben (pl. figyelem, beszéd, mozgás, gondolkodás terén)
Mit vizsgálunk?
Figyelem, emlékezet, beszédértés, gondolkodás, téri tájékozódás, finommotorika, grafomotorika és tanulási (elő)feltételek.
Hogyan zajlik?
Játékos, életkornak megfelelő feladatokkal – egyéni helyzetben, kb. 60 perc alatt.
A végén pedagógiai visszajelzést adok a gyermek tanulási profiljáról, és személyre szabott fejlesztési javaslatot készítek, amely segíti a továbblépést.
💡 Miért fontos?
A gyerekek fejlődése nem egyforma. A korai felismerés lehetőséget ad arra, hogy az erősségeikre építve segítsük őket magabiztossá válni – mielőtt a nehézségből kudarc lenne.
RELAX MŰHELY
✨– ahol a test és a figyelem is megpihen.
A Relax Műhely egy olyan támogató tér, ahol a gyerekek megtanulnak lelassulni, megnyugodni és újra kapcsolódni önmagukhoz.
A foglalkozások célja az idegrendszer szabályozása, a figyelem és önszabályozás fejlesztése, valamint a stressz oldása – játékos, élményalapú módon.
Mit csinálunk?
A gyerekek mozgásos, légző, vizualizációs és érzékszervi gyakorlatokon keresztül tapasztalják meg, hogyan tudnak
-
lecsendesedni,
-
megnyugodni,
-
és visszanyerni a fókuszukat.
Kinek ajánlom:
A Relax Műhelyt olyan kisiskolásoknak ajánlom, akiknek jól jön egy biztonságos, elfogadó tér, ahol megtanulhatnak lelassulni, ellazulni és jobban figyelni önmagukra. Olyan gyerekeknek, akiknek a mindennapokban sok az inger, a teljesítményelvárás vagy a feszültség, és szükségük van egy helyre, ahol megpihenhetnek.
Különösen ajánlott, ha a gyermek:
nehezen kapcsol ki, állandóan mozgásban van vagy "pörög",
figyelme könnyen elkalandozik, nehezebben koncentrál,
sokat aggódik, érzékeny vagy gyorsan túlterhelődik,
hajlamos a túlzott megfelelésre, szorongásra,
gyakran fáradt, ingerlékeny vagy visszahúzódó,
túl sok a napi feladata (iskola, különórák, edzés),
vagy egyszerűen jól esne neki egy nyugodt, feltöltő óra, ahol a teste-lelke is pihenhet.
Kinek még?
Azoknak a gyerekeknek is, akik amúgy kiegyensúlyozottak, jól teljesítenek, de szeretnéd, hogy
tudatosabban kezeljék az érzéseiket,
megtanulják levezetni a feszültséget,
és megőrizzék a tanuláshoz és önbizalomhoz szükséges belső egyensúlyukat.
🪴 A Relax Műhelyben fejlesztjük:
-
figyelem és fókusz
-
érzelemszabályozás
-
testtudat és mozgáskoordináció
-
stresszkezelés és önnyugtatás
-
belső egyensúly és magabiztosság
A csoportos alkalmak életkor szerint szerveződnek, a gyakorlatok mindig az adott gyerekek szükségleteire épülnek.
1. csoport: 6-8 éves (1–2. osztályos)
2. csoport: 8–10 év (3–4. osztályos)
💛 Cél:
hogy a gyerek megtanulja felismerni, mire van szüksége a nyugalomhoz, és tudatos eszközöket kapjon a mindennapi stresszhelyzetek kezelésére.
A pontos időpontok előzetes egyeztetés alapján kerülnek meghatározásra, igényekhez igazítva.

