GYIK
Coaching
1. Mit csinál egy life coach?
- Amikor azt mondom, hogy life coachként dolgozom, sokan azonnal életvezetési tanácsadásra gondolnak. Ez nem véletlen – hiszen valóban életvezetési nehézségek, döntéshelyzetek, vagy épp elakadások esetén tudok hatékony támogatást nyújtani.
- Karrierrel kapcsolatos kérdések
- A munka és magánélet egyensúlya
- Gyermekvállalás, gyermeknevelési dilemmák
- Kiégés, lehangoltság, belső motiváció hiánya
- Kommunikációs nehézségek a kapcsolatokban
- Időgazdálkodás, hatékonyság
- Tudatos életvezetés kialakítása
- Párkapcsolati vagy párkeresési kihívások
- Stresszkezelés
- Célok kitűzése és megvalósítása
- Személyiségfejlődés, önismeret
- Az egészséges életmód felé vezető út
- Korlátozó hiedelmek oldása
Hozzám sokféle témával fordulnak, például:
Ahogy ebből is látszik, a munkám sokféle élethelyzetet érint. Fontos azonban hangsúlyoznom, hogy nem vagyok pszichológus, de pszichológiai szemléletű szakemberként dolgozom. Coachként elsősorban a jelenre és a jövőre koncentrálok, miközben figyelembe veszem a múltból hozott mintákat és működéseket is – annyira, amennyire ezek hatással vannak a jelenlegi helyzetre.
A célom az, hogy segítsek a hozzám fordulóknak elmozdulni a saját megoldásaik felé, támogatást nyújtsak a személyes fejlődésben, a célok tisztázásában és megvalósításában. Mindezt értő figyelemmel, empátiával és gyakorlati eszközökkel kísérem végig.
2. Mi történik egy coaching ülésen?
Egy coaching ülés során egy biztonságos, elfogadó térben találkozunk – akár személyesen, akár online formában. Ez nem terápiás folyamat, és nem is tanácsadás, hanem egy irányított, mégis szabad beszélgetés, ahol a fókusz rajtad van.
A célom az, hogy segítsek tisztábban rálátni a helyzetedre, felismerni a belső működésedet, és rátalálni a saját válaszaidra. Kérdéseket teszek fel, visszatükrözöm, amit hallok, és támogatlak abban, hogy a saját utadon, a saját tempódban haladj előre.
Ami jellemző lehet egy ülésre:
- együtt megvizsgáljuk, hol vagy most és hová szeretnél eljutni,
- segítek letisztázni a benned lévő érzéseket, gondolatokat,
- megnézzük, hogy mi tart vissza, és mi adhat erőt a továbblépéshez,
- időnként hozhatok gyakorlati eszközöket vagy otthon végezhető feladatokat, ha úgy látom, hogy az segít.
Nem kell "jól beszélni", nem kell tudnod, hol kezdj – elég, ha eljössz. A többit együtt kibontjuk.
3. Hány alkalomra van szükségem a coaching során?
Ez mindig egyéni. Van, akinek 5 alkalom is sokat ad, másokkal hosszabb úton járunk együtt. Mindig rád szabva haladunk. A coaching folyamat teljes hossza általában 5 alkalomból áll. Ez lehet több, de kevesebb nem ajánlott. Miért? Mert ennyi idő szükséges ahhoz, hogy az új heurisztikákat (szokások,megszokások...) elsajátítsuk, hogy majd a találkozók végeztével már készségszinten is alkalmazható legyen számodra.
4. Hol tartjuk a coaching üléseket?
A konzultációk online történnek, hogy rugalmasan és zavartalanul kapcsolódhass, akár az otthonod kényelméből.
Azonban ha jobban érzed magad személyes térben, lehetőség van személyes találkozóra is – előzetes egyeztetéssel.5. Online coaching részletei
Online coaching – kényelmesen, biztonságosan
Az online ülésekhez a Google Meet platformot használom, ami könnyen kezelhető, és bárhonnan elérhető. A regisztráció után egy kapott link segítségével tudunk majd beszélni.
Az online coaching során ugyanúgy megteremtjük a biztonságos, megtartó légkört, mint személyesen – csak épp a saját, kényelmes környezetedből csatlakozhatsz.
Mire lesz szükséged az online foglalkozáshoz?
-
Megfelelő eszköz:
-
Okostelefon, tablet vagy számítógép/laptop kamerával és mikrofonnal
-
-
Stabil internetkapcsolat:
-
Jó minőségű Wi-Fi vagy vezetékes internetkapcsolat, hogy megszakítás nélkül tudjunk beszélgetni
-
-
Videóhívás platform:
-
Telepítsd előre a használni kívánt programot (pl. Google Meet)
-
A megbeszélt időpontban csatlakozz a kapott meghívó linkre
-
-
Csendes, nyugodt környezet:
-
Olyan hely, ahol zavartalanul tudsz részt venni a beszélgetésben
-
Jó világítás, hogy könnyen lássalak a képernyőn
-
-
Időpont egyeztetés:
-
Kérlek, pontosan érkezz a foglalkozásra, és előre egyeztessük az időpontokat
-
-
Nyitottság és elkötelezettség:
-
Legyél nyitott a változásra és aktívan vegyél részt a folyamatban
-
Kattints az időpontfoglaláshoz, hogy elkezdhesd a változást még ma!👇
Gyermekfejlesztés
1. Hol zajlanak a gyermekfejlesztő órák?
A gyermekfejlesztő órákat Gödöllőn tartom. Ezeknél az alkalmaknál csak személyes részvétel lehetséges. Részletekért keress üzenetben. 🌻
2. Iskolás leszek! - Iskolaelőkészítő program
Játékos tanulás – biztos alapok az iskolához
📍 Helyszín: Gödöllő
⏳ Időtartam: 6 hónapos tanfolyam
👥 Formátum: heti 1 alkalom, kiscsoportos (min. 2- max. 6 fő) vagy egyéni foglalkozások keretein belül
Miről szól a program?
A foglalkozások célja, hogy játékos, élményszerű módon segítsem a gyerekeket az iskolára való felkészülésben. A projektmódszer keretében izgalmas témák mentén haladunk, fokozatosan, minden gyermek egyéni tempóját figyelembe véve.
✔️ Ismerkedés és szintfelmérés az első alkalommal ✔️ 3 tematikus egység, mindegyik 8 alkalmas ✔️ A tanfolyam kb. 6 hónapon át tart
Tematikai bontás:
🔹 I. szakasz: Fókuszban az intellektuális fejlesztés 2×4 modul
🔹 II. szakasz: A tanulás tanulása - a tanulást is tanulni kell 2×4 modul
🔹 III. szakasz: Bátorság és önállóság a feladatmegoldásokban 2×4 modul
A tanfolyam legvége egy vizsgával zárul (ami már be van építve a modulokba), majd ennek eredményéről a szülők számára egyéni értékelést adok ki a gyermek részképességeivel kapcsolatban.
Minden szakasz 8 órából áll, amik szükség szerint plusz órákkal is kiegészíthetőek. A foglalkozások 45 percesek, mint az iskolai órák.
Tematika:
Bemutatkozás és önismeret
Cél: a gyerekek saját maguk és társaik megismerése, bizalom kialakítása.
Rész-egész és vizuális készségek
Cél: vizuális differenciálás, forma- és rész-egész viszony.
Irányok és hangok
Cél: térbeli orientáció, hallásfe
Mozgás és érzékszervek fejlesztése
Cél: koordináció, finom- és nagymotorika, szenzoros integráció.
Játék formákkal, színekkel
Cél: vizuális megfigyelés, választás, kreativitás.
Memória és látás fejlesztés
Cél: vizuális memória, megfigyelőképesség.
Logikai és sorozatfeladatok
Cél: sorrendiség, problémamegoldás, logikai érzék.
Finommotorika és ceruzafogás
Cél: írás előkészítése, koordináció.
Számok és kártyák
Cél: matematikai alapok, mennyiségi és vizuális érzékelés.
Társas készségek
Cél: együttműködés, figyelem
Amit a résztvevők kapnak:
🎒 Egyedi, gyermekbarát táska az eszközökhöz
📁 Névre szóló mappa a feladatlapoknak
📝 Heti gyakorlófeladatok
🏅 Emléklap a tanfolyam végén
😊 Felkészült és boldog gyermek a tanfolyam végén
Kiknek ajánljuk?
Azoknak a nagycsoportos gyerekeknek és szüleiknek, akik fontosnak tartják az iskolára való tudatos felkészítést, pánik nélkül.
A tanfolyamok egyéni és csoportos formában is indulnak.
A CSOPORTOS foglalkozások kis létszámú csoportban zajlanak, maximum 6 fő részvételével. Ez a kiscsoportos forma a tanulási folyamat minden szintjén támogatja a gyerekek fejlődését – egyszerre ad keretet, biztonságot és lehetőséget az kibontakozásra.
Az EGYÉNI tanulási alkalmak során a gyermek 100%-ban személyre szabott támogatást kap, az ő tempójához, érdeklődéséhez és fejlettségi szintjéhez igazodva.
- ha a gyermek még nem szívesen dolgozik csoportban
- ha tanulási, figyelmi vagy érzelmi kihívásokkal küzd
- ha fontos a saját tempó - a gyermek akkor lép tovább a következő feladatra, amikor valóban készen áll
Részvételi díj:
A felkészítő teljes program: 3 szakaszból és összesen 24 órából áll.
Ezt 2 × 4 alkalmas modulokra bontottam, hogy könnyen tervezhető legyen. A tanfolyam során összesen 6 modullal kell számolni (24 óra)
Az egyéni órák díja: 9.500ft/ alkalom, amit modulonként kell fizetni.
1 modul 4 alkalom: 38.000ft
A csoportos órák díja: 7.000ft/ alkalom
1 modul 4 alkalom: 28.000ft
A díjak tartalmaznak minden szükséges eszközt és anyagot a tanfolyam idejére.
📝 Jelentkezés menete
A részvétel előjelentkezéshez kötött – a helyek száma korlátozott! A jelentkezés itt az oldalon vagy a focuspontinfo@gmail.com e-mail címen lehetséges
💡 Ne maradjatok le – az előjelentkezés már elindult! Segítek, hogy gyermeked magabiztosan, örömmel kezdhesse el az iskolát!
3. Tanulási képességfelmérés
– hogy időben észre vegyük, amire érdemes odafigyelni
A részképességek időben történő feltérképezése segít abban, hogy a gyermek megkapja a számára szükséges támogatást – még mielőtt a kudarcélmények befolyásolnák az önbizalmát vagy a tanuláshoz való viszonyát.
Kiknek ajánlom?
– Nagycsoportos óvodásoknak, iskolakezdés előtt
– Alsó tagozatos gyermekeknek (1–4. osztály)
– Ha a szülő vagy pedagógus bizonytalan valamiben (pl. figyelem, beszéd, mozgás, gondolkodás terén)
Mire terjed ki a felmérés?
– figyelem, emlékezet és végrehajtó funkciók
– beszédértés, szókincs
– logikai gondolkodás
– téri tájékozódás
– finommotorika, grafomotorika
– feladattartás, feladattudat
– tanulási előfeltételek megléte
A felmérés menete:
Játékos, életkornak megfelelő feladatok egyéni helyzetben (kb. 60 perc)
Tanulási diagnózis – meglévő nehézségek feltárása
Fejlesztési terv készítése – személyre szabott javaslatokkal
💡 Miért fontos?
A gyermekek fejlődése nem mindig egyenletes. A korai felismerés lehetőséget ad arra, hogy a gyermek erősségeire építve segítsünk neki abban, hogy magabiztosan lépjen tovább.
4. Iskolás vagyok! - Tanulási coaching
Nem minden gyereknek megy könnyen a tanulás. De minden gyerek képes fejlődni, ha megfelelő támogatást kap.
Az egyéni tanulási coaching során, a gyermek megtanul hatékonyabban tanulni, miközben fejlesztjük az elmaradt részképességeket, segítünk önmagára rátalálni, jobban érteni és emlékezni, hogy magabiztosabbá váljon.
Miben más ez, mint a korrepetálás?
Feltérképezzük, hol vannak az elakadások (pl. figyelem, memória, szorongás)
– Egyénre szabott fejlesztő feladatokkal és stratégiákkal erősítjük a tanulási alapképességeket
– Megtanuljuk, hogyan lehet "jól tanulni" – nem többet, hanem okosabban
– Visszahozzuk a sikerélményt és az örömöt a tanulásba
💡 Fontos: A tanulási órák előfeltétele a tanulási szintfelmérés (kb. 60 perc, 15 000 Ft), amely feltárja, miben érdemes dolgoznunk.
Kinek való?
Alsós és kiskamasz gyerekeknek, akik:
• bizonytalanok a tanulásban
• gyakran "leblokkolnak"
• nehezen oldanak meg bizonyos feladatokat
• elveszettnek érzik magukat
• vagy egyszerűen csak szükségük van egy támogató, kívülálló segítőre
🎯 A cél az önállóbb, magabiztosabb tanulás, félelem nélkül